
Czy potrzebuję wejścia LAN w swoim routerze, aby połączyć się z kontrolerem Keemple?
Nie, system Keemple nie wymaga podłączenia przewodem LAN do routera, może być połączony z routerem przez WiFi*. W przypadku takiego połączenia sugerujemy umieszczenie kontrolera w zasięgu routera. Polecamy jednak połączenie kablowe w celu zwiększenia stabilności systemu.
*Kontroler może połączyć się wyłącznie z siecią 2.4 Ghz.
Jakie okablowanie jest potrzebne do instalacji włączników światła?
Zgodnie z normą IEC 60346 wszystkie puszki elektryczne pod urządzenia Keemple muszą być wyposażone w przewód neutralny (N). Brak przewodu neutralnego uniemożliwia ich instalację.
Szczegółowe wymagania techniczne do instalacji systemu Keemple znajdziesz tutaj – LINK
Jakie rozmiary puszek są potrzebne żeby zainstalować włączniki światła/ramki?
Montaż włączników oświetlenia, sterowników rolet, ściemniaczy z panelem dotykowym możliwy będzie wyłącznie w puszkach elektrycznych o głębokości 60 mm. Niezbędne jest pozostawienie minimum 25 mm wolnej przestrzeni w puszcze (nie licząc przewodów).
Szczegółowe wymagania techniczne do instalacji systemu Keemple znajdziesz tutaj – LINK
Jakie okablowanie jest potrzebne do instalacji naszych sterowników rolet?
Tak samo jak w przypadku włączników światła, zgodnie z normą IEC 60346 wszystkie puszki elektryczne pod urządzenia Keemple muszą być wyposażone w przewód neutralny (N).
Jakie okablowanie jest potrzebne do instalacji naszych sterowników rolet?
Film z instrukcją pokazującą jakie urządzenia dobrać do planu instalacji elektrycznej znaleźć można na naszym kanale na YouTube – LINK
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta.
Jakie rozmiary puszek są potrzebne żeby zainstalować nasze sterowniki rolet?
W przypadku sterowników rolet z panelem dotykowym możliwy będzie wyłącznie w puszkach elektrycznych o głębokości 60 mm. Niezbędne jest pozostawienie minimum 25 mm wolnej przestrzeni w puszcze (nie licząc przewodów).
Czy jeden sterownik rolet może obsługiwać kilka rolet?
Nie, jeden sterownik sterownik rolet może obsługiwać tylko jedną roletę.
Czy nasze termostaty obsługują ogrzewanie podłogowe (w tym maty grzewcze, kaloryfery podłogowe)?
Nie, nasze termostaty nie obsługują ogrzewania podłogowego.
Czy w przypadku awarii Internetu będę mógł normalnie korzystać z urządzeń takich jak włączniki?
Włączniki i termostaty działają manualnie tak jak ich klasyczne zamienniki, w związku z tym w przypadku braku dostępu do Internetu, czy też chwilowej awarii mogą być dalej włączane i wyłączane ręcznie.
W jaki sposób działa funkcja schodowa i krzyżowa w przypadku włączników smart?
Nasze włączniki nie wymagają specjalnej instalacji elektrycznej pod funkcję schodową i krzyżową, tak jak jest to w przypadku standardowych włączników. Mogą być zainstalowane w takiej instalacji, lecz montaż włączników musi być wykonany przez naszego instalatora.
Taki sposób pozwala na dodanie funkcji schodowej i krzyżowej w mieszkaniach, w których nie była ona wcześniej zaplanowana, dzięki programowaniu w aplikacji.

Czy w sytuacji zmiany dostawcy Internetu lub routera/modemu system wymaga ponownej konfiguracji?
Po zmianie dostawcy Internetu lub routera urządzenia (bramkę, uniwersalny sterownik podczerwieni i kamerę) należy podłączyć do nowej sieci WiFi.
Instruktaż dostępny jest na naszym kanale na YouTube – LINK
Czy aplikacja Keemple 2.0 jest płatna?
Nie, można ją pobrać bezpłatnie, nie wymaga też subskrypcji. Aplikacja jest kompatybilna z systemem Android i iOS; może być pobierana wielokrotnie.
Czy mogę usunąć dostęp do systemu poprzednim użytkownikom, np. lokatorom?
Tak. Jako główne konto połączone z bramką w aplikacji Keemple 2.0 można dodawać nowych użytkowników jako “Rodzina” lub “Przyjaciel” i określać zakres udostępnianych innym użytkownikom funkcji.
Zapraszamy do zapoznania się z filmem instruktażowym na naszym kanale na platformie Youtube – LINK
Czy mogę zainstalować aplikację Keemple na wielu urządzeniach?
Tak, aplikacja Keemple może być zainstalowana na wielu urządzeniach (telefony, tablety). Wymagany jest system Android lub iOS.
Czy mogę stworzyć własny scenariusz?
Tak, aplikacja jest stworzona w taki sposób, żeby każdy użytkownik łatwo mógł tworzyć własne harmonogramy i scenariusze. W razie problemów nasi eksperci chętnie pomogą w realizacji nowego scenariusza.
Zapraszamy do zapoznania się z filmem instruktażowym na naszym kanale na platformie Youtube:
Jak stworzyć scenariusz? – LINK
Jak stworzyć harmonogram? – LINK
Czy w przypadku awarii Internetu będę mógł normalnie korzystać z urządzeń?
Włączniki i termostaty działają manualnie tak jak ich klasyczne zamienniki, w związku z tym w przypadku braku dostępu do Internetu, czy też chwilowej awarii mogą być dalej włączane i wyłączane ręcznie.
Czy mogą państwo obliczyć ile i jakich urządzeń jest potrzebnych w mojej inwestycji na podstawie wysłanych przeze mnie planów instalacji elektrycznej?
W celu określenia liczby potrzebnych urządzeń zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta lub kontaktu z naszymi Instalatorami.
Czy mogę nagrać obraz widziany przez kamerę?
Tak, jest to możliwe. Wystarczy umieścić kartę micro SD w odpowiednim miejscu w kamerze, a następnie skonfigurować funkcję nagrywania. Można również nagrać obraz, który oglądamy “na żywo”, wtedy jest on zapisywany w pamięci naszego telefonu. Ta opcja jednak możliwa jest tylko podczas patrzenia na obraz, po wyjściu z menu urządzenia obraz przestaje być rejestrowany.
Do czego są wymagane podwójne ramki i kiedy trzeba je kupić?
Wymiar panelu to długość 170 mm x szerokość 85 mm. Stosowane są w przypadku podwójnej puszki instalacyjnej, która musi mieć średnicę i głębokość 60 mm. Szczegółowy schemat dostępny jest w wymaganiach technicznych dostępnych na naszej stronie.

Czy wszystkie urządzenia Keemple muszą być podłączone do prądu?
Nie, niektóre urządzenia są zasilane bateriami (m.in. czujniki drzwi i okien, termostaty, czujniki ruchu). W zależności od poboru energii żywotność baterii wynosi około 2 lat, jednak w przypadku termostatów dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania urządzeń zalecamy ich wymianę przed każdym sezonem grzewczym.
Czy instalacja systemu Keemple nie narusza stanu mieszkania?
Nasza instalacja jest całkowicie bezinwazyjna, nie wiercimy, nie kujemy, nie robimy dziur w ścianach, wszystkie urządzenia łączą się bezprzewodowo w sieci Z-Wave.
Czy są urządzenia w innej kolorystyce niż biała?
Urządzenia Keemple dostępne są w białej kolorystyce, wyjątkiem są panele, ramki oraz uniwersalny sterownik podczerwieni.
Jaki jest koszt uruchomienia systemu?
Koszt instalacji systemu zależny jest od wielu czynników, w celu uzyskania indywidualnej wyceny instalacji zapraszamy do kontaktu z Instalatorami, którzy dostępni są w Państwa lokalizacji (MAPA) lub z naszym Działem Obsługi Klienta. Korzystanie z aplikacji nie jest objęte opłatami abonamentowymi.
Czy gwarancja na urządzenia obowiązuje od daty zakupów w sklepie czy od daty instalacji przez certyfikowanego instalatora?
Gwarancja na urządzenia obowiązuje od daty otrzymania zamówienia.

Jak umówić się na instalację systemu Smart Home Keemple?
Jeżeli kupiłeś już urządzenia w naszym sklepie i chcesz umówić się na instalację systemu skorzystaj z mapy certyfikowanych instalatorów dostępnej na naszej stronie sklepu lub skontaktuj się bezpośrednio z naszym Działem Obsługi Klienta.
Co jeśli w mojej lokalizacji nie mogę znaleźć Instalatora?
Instalatorzy mają różny, często szeroki zakres działania. Nawet jeżeli w najbliższej okolicy na mapie nie ma dostępnych Instalatorów, zachęcamy aby skontaktować się z kilkoma z tych, którzy są zlokalizowani w najmniejszej odległości od danej lokalizacji. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy też do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta.
Jakie rozmiary puszek są potrzebne żeby zainstalować nasze sterowniki rolet?
W przypadku sterowników rolet z panelem dotykowym możliwy będzie wyłącznie w puszkach elektrycznych o głębokości 60 mm. Niezbędne jest pozostawienie minimum 25 mm wolnej przestrzeni w puszcze (nie licząc przewodów).
Jakie są zalecenia dotyczące wymiany baterii w urządzeniach?
Wymiana baterii w urządzeniach Keemple, takich jak czujniki drzwi, okien czy termostaty, powinna odbywać się co około 2 lata, w zależności od zużycia energii. Aby zapewnić prawidłowe działanie termostatów, zaleca się wymianę baterii przed każdym sezonem grzewczym. Regularna kontrola poziomu baterii pozwala uniknąć niespodziewanych problemów z funkcjonowaniem systemu.
Najważniejsze informacje o przygotowaniu do sezonu grzewczego i wymianie baterii w termostatach znajdziesz tutaj – LINK
Czy Keemple oferuje pomoc w konfiguracji systemu?
Tak, Keemple oferuje pomoc w konfiguracji systemu. Możesz skorzystać z usług naszego Instalatora lub skorzystać z bezpłatnych materiałów dostępnych na naszym kanale na YouTube.
W razie problemów możesz zawsze skontaktować się z Działem Obsługi Klienta, który udzieli szczegółowych informacji i wsparcia, a w przypadku bardziej skomplikowanych instalacji zalecamy skorzystanie z usług Certyfikowanego Instalatora Keemple.
Jakie są najlepsze sposoby na zwiększenie stabilności systemu Keemple?
Jeśli to możliwe, podłącz bramkę Keemple do routera za pomocą kabla LAN. Dodanie urządzeń zasilanych prądem, np. smart włączników, inteligentnego gniazdka lub wzmacniacza sygnału Z-Wave zwiększa zasięg sieci.
Upewnij się, że kontroler i inne urządzenia znajdują się w odpowiedniej odległości od routera oraz innych urządzeń wsystemie. Nasz system działa wyłącznie z siecią 2.4 GHz, więc upewnij się, że Twój router obsługuje tę częstotliwość.